divendres, 8 d’abril del 2011

XAXA, per no dir Xavier, que ja n'hi ha molts

1.       Com et dius?   Xavier Pérez Arrnaz, encara que alguns amics em diuen “Xaxa”             
2.       Quina edat tens? 38 anyets, molt a prop de l’arribada dels 39.
3.       Tens Bloc? No, però m’ho estic pensant. Tinc moltes coses que explicar!!
4.       Ciutat de residència:  Barcelona
5.       Quan vas iniciar a fer esport? Uff!! Si tiro enrere sempre em recordo fent algun esport. Des de quan era petit amb el clàssic futbol sala, seguit del basket, natació, Btt, escalada esportiva, running i ja cap als 28 vaig conèixer el triatló de la mà d’un amic, fins ara. Durant la temporada hivernal sol practicar esquí per mantenir les cames fortes i ¡¡descarregar adrenalina!!
6.       Quina és la teva pràctica favorita: triatló, duatló, running, ciclisme o natació? Puc dir que el triatló, però gaudeixo molt amb la pràctica de cadascuna d’aquestes disciplines esportives pers separat.
7.       En quina distància o modalitat et trobes més a gust? Amb la distància Olímpica. Es una distància en la que ja et permet començar a dosificar l’esforç  i es veu la capacitat de reacció que te el cos durant la cursa. Durant aquest 2011 vull començar a provar les mitges distàncies (Half Challenge o Half Ironman).
8.       Explica’ns com entrenes: ets disciplinat, tens entrenador, segueixes algun pla d’entrenament? Sóc disciplinat, però no segueixo un pla d’entrenament concret. Depenent la disciplina que entreni vaig variant càrregues de treball, combinant amb sessions de tècnica.
9.       Quants dies i hores entrenes de mitjana per setmana? Normalment solen ser uns 4 dies a la setmana (2h30’ diàries), amb alguna sortida amb bici o cursa el cap de setmana.
10.   Quants i quins objectius et proposes per aquesta temporada? Vols preparar un objectiu comú amb la resta del Club, quin? Com a primer objectiu important a curt termini, tinc com a fita acabar la Half Challenge del Maresme. Serà la primera que faci en aquesta distància!! Durant la temporada anar fen les diferents probes del circuit fins arribar a la Garmin Barcelona, a la que sempre hi participo.
11.   Quins són els teus punts febles i virtuts pel què fa a l’esport? A l'aigua no em defenso gaire bé i perdo molt de temps respecte als demés. Tinc que entrenar molta tècnica per veure una millora. Lo que tinc positiu es que sóc constant i sempre intento donar-ho tot, sigui entreno o cursa.
12.   Quina és la teva millor marca en la disciplina que practiques?  Les meves marques són molt modestes. Per posar un exemple, la millor Sprint (1h21’), Olímpica (2h58’), 10Km (52’) i Mitja Marató (2h16’)
13.    Alguna competició que no et perdis mai?  Perquè? Sempre participo a la Garmin Barcelona Triatlhon. El fet que es faci a la Ciutat Comtal, el recorregut  que passa per carres i llocs d’interès turístic i el ambient festiu que es respira avanç, durant i després de la proba, fa que sigui una fita remarcada al meu calendari.
14.   Tens alguna mena de ritual en competició? Res del altre món. Descansar durant la nit, lo millor que els nervis em deixen. Als boxes, posar tot el material al seu lloc per tindre-ho a mà durant les transicions.
15.   Quina és l’errada més gran que has comès en una competició? Passar de llarg un carrer i tindre que tornar enrere uns quants metres. Anava una mica despistat!!